POLITYKA PRYWATNOŚCI
REGULAMIN KORZYSTANIA Z USŁUG FIZJOTERAPEUTYCZNYCH W GABINECIE
FIZJO KONKRET JAKUB NORKOWSKI
§1
-
Niniejszy regulamin określa zasady korzystania z usług świadczonych przez Gabinet rehabilitacji Fizjo konkret Jakub Norkowski na rzecz Pacjentów.
-
Pacjent to każda osoba, która korzysta z usług świadczonych przez Gabinet rehabilitacji Fizjo konkret Jakub Norkowski, niezależnie od tego czy jest to osoba zdrowa czy chora. Osoba, która nie ukończyła 18 roku życia, przed skorzystaniem z jakiejkolwiek usługi musi przedłożyć pisemną zgodę rodzica lub opiekuna ustawowego.
-
Terapeuta ma prawo zażądać okazania dowodu lub innego dokumentu tożsamości.
-
Przed przystąpieniem do pierwszej konsultacji pacjent podpisuje oświadczenie o zapoznaniu się z treścią regulaminu i wyrażenia zgody na świadczenie usług.
-
Pacjent ma obowiązek poinformować terapeutę o stanie swojego zdrowia w sposób wyczerpujący. Jakiekolwiek urazy powstałe w skutek zatajenia przez pacjenta informacji o stanie zdrowia nie mogą być podstawa roszczenia wobec terapeuty.
-
Pacjent ma obowiązek poinformować terapeutę o ewentualnych urazach, stanach bólowych powstałych w skutek przeprowadzanej terapii, gdyż może mieć to istotny wpływ na zakres/przebieg dalszej terapii.
-
W razie zaobserwowania jakichkolwiek zaburzeń w trakcie przeprowadzania terapii Pacjent powinien natychmiast powiadomić o tym terapeutę, jeśli wymaga tego dobro Pacjenta, terapeuta ma prawo odmówić dalszego wykonywania usługi lub znacząco zmienić zakres jej wykonywania.
-
Korzystanie z usług innego terapeuty nie związanego z Gabinetem rehabilitacji Fizjo konkret Jakub Norkowski, wyłącza odpowiedzialność i pozbawia Pacjenta prawa do jakichkolwiek roszczeń względem wyżej wymienionego podmiotu.
-
Terapeuta prowadzący jak i podmiot świadczący usługi fizjoterapeutyczne Gabinet rehabilitacji Fizjo Konkret Jakub Norkowski nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy osobiste pozostawione przez pacjenta podczas wizyty w gabinecie w szczególności (klucze, portfele, biżuteria). Pacjent ma obowiązek po skorzystaniu z usług zabrania wszelkich pozostawionych rzeczy.
-
Jakiekolwiek wątpliwości i uwagi należy niezwłocznie kierować do terapeuty prowadzącego.
§2
-
Jeżeli stan pacjenta na to nie pozwala, terapeuta może odmówić wykonania usługi.
-
Rezygnacja z zarezerwowanej wizyty, bez powiadomienia o tym terapeuty w takim terminie (24 godziny przed umówionym terminem wykonywanej usługi), aby można było niewykorzystany termin przekazać na rzecz innego pacjenta, powoduje konieczność pokrycia wartości usługi jako rekompensatę poniesionych strat i odszkodowanie z tytułu utraconych korzyści (zgodnie z art. 746 k.c.).
-
Jeżeli pozwoli na to terminarz terapeuty/lekarza, pacjent może wnioskować o przeprowadzenie terapii z której zrezygnował pomimo nie dochowania terminu odwołania wizyty. Jednak, gdy okaże się to niemożliwe będzie musiał pokryć koszty całości usługi.
-
Jeżeli pacjent sam wprowadził się w stan uniemożliwiający mu korzystanie z terapii/wizyty specjalistycznej, pokrywa koszty całości świadczenia, z wyłączeniem §2 pkt 3.
-
Rozpoczęcie korzystania z usług Gabinetu rehabilitacji Fizjo konkret Jakub Norkowski jest tożsame z oświadczeniem, iż pacjent posiada zabezpieczone środki na pokrycie należności powstałych w skutek korzystania z usług wyżej wymienionego podmiotu.
-
W przypadku regulowania należności przez fundacje, rachunki będą wystawiane na początku danego miesiąca. Kwota będzie ustalana z pacjentem i wyliczana na podstawie ilości i rodzaju świadczonych usług. Fundacja będzie miała obowiązek uregulować należność do końca miesiąca pod rygorem zaprzestania wykonywania świadczenia. Wszelkie powstałe nadwyżki po stronie pacjenta zostaną uregulowane poprzez wykonanie usługi w kolejnym miesiącu.
-
Wpłaty ustalonej kwoty za świadczone usługi mogą być dokonywane na konto bankowe podane na rachunku lub gotówką w miejscu świadczenia usług fizjoterapeutycznych.
§3
-
Dokumentacja medyczna jest własnością Gabinetu rehabilitacji Fizjo konkret Jakub Norkowski. Pacjent ma prawo do dostępu do dokumentacji medycznej dotyczącej stanu jego zdrowia.
-
Dokumentacja może być udostępniona:
-
Pacjentowi;
-
przedstawicielowi ustawowemu;
-
osobie wskazanej przez pacjenta-dokumentacja będzie udostępniana po okazaniu pełnomocnictwa w formie pisemnej;
-
podmiotom uprawnionym z mocy przepisów prawa.
-
-
Dokumentowanie przebiegu terapii w formie filmu jest możliwe wyłącznie po wcześniejszym pisemnym wyrażeniu zgody przez Pacjenta lub osobę do tego upoważnioną.
§4
-
Pacjent lub jego prawny opiekun zobowiązany jest do zgłaszania wszelkich zastrzeżeń dotyczących sposobu prowadzenia terapii lub współpracy z pracownikiem Gabinetu rehabilitacji Fizjo konkret Jakub Norkowski. Uwagi i zastrzeżenia należy zgłaszać telefonicznie, na piśmie lub emailem.
KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 ust. 1 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, że:
-
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Fizjo Konkret Jakub Norkowski z siedzibą ul. Prymasa Wyszyńskiego 21/28, 18-300 Zambrów, zwany dalej Administratorem, który prowadzi operacje przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
-
Inspektorem Ochrony Danych w Fizjo Konkret Jakub Norkowski jest Pani Aleksandra Serowik .
-
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielania świadczeń zdrowotnych w tym prowadzenia dokumentacji medycznej oraz zarządzania procesem udzielania świadczeń na podstawie:
-Art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO* w zw. z art. 25 pkt 1 ustawy o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta z dnia 6 listopada 2008 oraz art. 10 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania w celu ustalenia tożsamości przed udzieleniem świadczenia, w szczególności weryfikację danych podczas telefonicznego i osobistego umawiania wizyty.
- Art. 3 ust. 1 ustawy o działalności leczniczej z 15 kwietnia 2011 w celu udzielania świadczeń zdrowotnych.
- Art. 9 ust. 2 lit. h RODO* w zw. z art. 24 ust. 1 ustawy o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta z dnia 6 listopada 2008 oraz Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania w celu prowadzenia i przechowywania dokumentacji medycznej
- Art. 6 ust. 1 lit. c RODO* w zw. z art. 9 ust. 3 oraz art. 26 ust. 1 ustawy o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
z dnia 6 listopada 2008 oraz art. 8 ust. 1 Rozporządzenia
Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów, zakresu
i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania w celu odbierania i archiwizowania upoważnienia dostępu do dokumentacji medycznej oraz udzielania informacji o stanie zdrowia.
- Art. 6 ust. 1 lit. b oraz f RODO* w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora w szczególności Telefonicznego potwierdzenia lub odwołania wizyty.
- Art. 6 ust. 1 lit. c RODO* w zw. z art. 74 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości w celu przetwarzania dokumentacji księgowo – podatkowej w tym: prowadzenie ksiąg rachunkowych, wystawianie rachunków za wykonane usługi co może wiązać się z koniecznością przetwarzania danych osobowych.
-
Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy umożliwiają udzielanie świadczeń zdrowotnych (np. dostawcy sprzętu, firmy kurierskie) oraz dostawcy usług prawnych i doradczych.
-
Dane będą przechowywane przez wymagany przepisami prawa okres przechowywania dokumentacji medycznej (co najmniej 20 lat) i dokumentacji księgowo podatkowej (5 lat) oraz okres przedawnienia roszczeń wynikający z kodeksu cywilnego.
-
Podanie przez Pana/Panią danych osobowych wynika z przepisów prawa i jest konieczne do udzielenia świadczeń zdrowotnych. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielanie świadczeń zdrowotnych. Podanie numeru telefonu, adresu email jest dobrowolne a jego niepodanie będzie skutkowało brakiem możliwości odwołania wizyty w sytuacjach tego wymagających.
-
Posiada Pani/Pan prawo do:
-
żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
-
przenoszenia danych,
-
wniesienia sprzeciwu,
-
wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.,
-
cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania.
-
*Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).